Sorteig públic dels membres de les meses electorals per a les eleccions generals del 29 de novembre

Dijous, 29 d’octubre de 2026

L’acte tindrà lloc el dilluns 2 de novembre, a les 11.30 h, a la sala de plens de l’Ajuntament

 

L’Ajuntament de Lliçà de Vall farà el sorteig públic per designar les persones que formaran part de les meses electorals en les eleccions generals del diumenge 29 de novembre.

El sorteig se celebrarà el dilluns 2 de novembre, a les 11.30 h, a la sala de plens de l’Ajuntament. L’acte és obert a tota la ciutadania que hi vulgui assistir.

Com funciona el sorteig

Per a cada mesa electoral es designen per sorteig un president o presidenta i dos vocals, així com dos suplents per a cada càrrec. Les persones escollides surten de la llista de persones censades a la secció corresponent.

Poden ser designades les persones electores menors de 70 anys. Per presidir una mesa cal tenir, com a mínim, el títol de batxillerat o de formació professional de grau mitjà o, subsidiàriament, el graduat escolar o equivalent. Per ser vocal només cal saber llegir i escriure.

Què passa si us toca

Formar part d’una mesa electoral és obligatori. Les persones designades rebran la notificació oficial en els dies posteriors al sorteig.

Qui consideri que té una causa justificada per no poder exercir el càrrec disposa d’un termini de 7 dies des de la notificació per presentar al·legacions davant la Junta Electoral de Zona de Granollers. Les persones majors de 65 anys poden renunciar-hi dins d’aquest mateix termini.

Darrera actualització: 29.10.2026 | 11:34