Es constitueix el Consell d'Infants i Adolescents pel curs 2023-24

Dilluns, 30 d'octubre de 2023 a les 12:21

Els 12 nous consellers i conselleres van prendre possessió del càrrec

El passat dijous 26 d'octubre es va celebrar la constitució del Consell d'Infants i Adolescents d'aquest curs 2023-2024. Es tracta d'un òrgan de participació on els infants i adolescents poden expressar els seus interessos, punts de vista i propostes relacionades amb el municipi i que vetlla pels seus drets i deures, com a col·lectiu que forma part activa de la vida social del municipi. 

Aquest consell està format per alumnes de 5è i 6è de les escoles Les Llisses i Els Vinyals i alumnes de 1r i 2n d'ESO de l'Institut El Vern, en representació de la resta d'alumnat. Van acompanyar-los en aquesta sessió tant l'alcalde de Lliçà de Vall, Ferran Ballestà, com la regidora d'Educació i Joventut, Eva Oms, que els van donar la benvinguda, van explicar en què consistia, quina era la finalitat del Consell i quines eren les tasques dels consellers i conselleres. L'ambient va ser distès i de confiança, on la comunicació va ser molt fluïda i respectuosa entre tots els participants.

Durant el curs passat es va fer la creació del logotip del Consell i es van decidir els canals de comunicació que tindrien. Aquest passat mes de setembre es van aprovar els nous noms dels diferents parcs infantils del poble, gràcies a les propostes que van fer els membres del Consell, essent ara els noms oficials i reconeixent la veu dels nens, nenes i joves.

Ara, el repte puja un esglaó: el consell d'aquest curs té la tasca i la possibilitat d'estudiar noves propostes, nous projectes, desenvolupar-los i defensar-los per tal de presentar-los als regidors i regidores i que puguin ser aprovats per portar-se a terme. Amb què ens sorprendran? De ben segur que no ens deixaran indiferents.


L'acte va durar gairebé dues hores gràcies a la participació i la implicació dels i les alumnes, amb les seves inquietuds i propostes, que es van recollir per part de l'Ajuntament per tal d'estudiar-les i millorar alguns aspectes els quals el propi alumnat va comunicar. També es va comptar amb la presència i suport d'altres regidors i regidores, de les famílies i de membres dels equips docents.

Darrera actualització: 30.10.2023 | 12:29

Imatges