La ciutadania de Lliçà de Vall ha patit un continuat nombre de talls de llum en diverses franges horàries en els darrers dies. Els talls més habituals han estat al migdia, però també n'hi ha hagut a la nit, de matinada i al matí, afectant una gran part de les llars de Lliçà de Vall
Davant aquesta situació, l'Ajuntament de Lliçà de Vall va demanar explicacions a la companyia elèctrica, a través d'una reunió amb ENDESA.
Segons ha informat la companyia, els talls s'han produït per avaries en els diferents trams de la línia subterrània de Mitja Tensió (L/Períodico1, L/Canovelles i L/Can Duran).
Una de les principals queixes dels veïns i veïnes és estat el retard en la normalització dels talls elèctrics, qüestió que la companyia ENDESA atribueix a la posada en marxa del Pla Alfa per risc d'incendis. En les zones a on ha estat vigent (en el cas de Lliçà de Vall, tota la setmana), ha comportat mesures d'excepcionalitat que han condicionat la rapidesa en la resolució de les avaries.
"En situacions de risc d'incendi amb Pla Alfa 2-3 actiu decretat pels Agents Rurals, els reenganxaments de les línies de les comarques en Alfa 2-3 estan desactivats, això vol dir que en el moment en què hi hagi una desconnexió d'una línia en aquestes circumstàncies quedarà tota a zero fins que es completen unes verificacions segons el protocol establert".
ENDESA també ha informat que s'estan duent a terme treballs de tala i esporga de totes les línies elèctriques i revisions en temporada estival en zones d'incidència forestal, consistents en fer recorreguts terrestres de les línies, acompanyats de revisions amb mitjans aeris (helicòpter amb càmera de termografia).
Per altra banda, i segons ENDESA, aquest any 2023 tenen previst instal·lar 15 noves automatitzacions en les línies de MT que alimenten Lliçà de Vall i que afavoreixen el subministrament del municipi, de les quals 5 centres de distribució estan ubicats al municipi, amb una inversió total de més de 400.000 €. Els responsables de la companyia asseguren que aquestes instal·lacions estant perfecte estat per a la seva explotació.
La companyia lamenta els inconvenients que han provocat aquestes interrupcions puntuals i imprevistes i vol traslladar a l'Ajuntament el convenciment que s'està treballant per millorar la qualitat del seu servei.